Zöld Menedék Állatvédő Alapítvány

(székhelye 2600 Vác, Piac utca 1 telephelye 2600 Vác, Külső-Rádi út) telephelyén működő Gyepmesteri Telep állati hulladék gyűjtő-átrakó telep

Szervezeti és Működési  Szabályzata

  1. A működtetés általános érvényű alapelvei

A gyepmesteri telep és állati hulladék gyűjtő-átrakó telep működtetését a Zöld Menedék Állatvédő Alapítvány látja el a Váci Önkormányzattal kötött feladatátvállalási szerződés alapján.

A működtetés felügyeletét, a munkáltatói jogokat a Kuratórium testületként látja el. A Kuratórium itányítása alá tartozik a főállásban foglalkoztatott gyepmester és állatgondozók.

Minden – a telep területén tartózkodó- személy köteles a telep előírásainak megfelelően és kultóúráltan viselkedni!

A telep veszélyes üzem, idegen a a telepen kizárólag lísérettel mozoghat!

Tilos az állatok bárminemű bántalmazása!

Tilos a telepen alkoholos állapotban tartózkodni!

Elvárás a kultúrált beszéd egymással és a látogatókkal való udvarias bánásmód!

Mindenki köteles ügyelni a terület tisztaságára!

Mindenki köteles figyelni a fokozott fetőzés- és balesetveszélyre!

A látogatóknak engedély nélkül tilos az állatokhoz nyúlni! Az állatok megtekintését kizárólag a felelős személy kíséretével kell megoldani!

Tilos minden olyan megnyílvánulás, tevékenység , megjegyzés, amely az alapítány kedvező megítélését rontja!

Munkarendet és a munkabeosztást megváltoztatni csak a vezetők beleegyezésével lehet!

A telepen található állatok, növények, berendezések, eszközök, szerszámok, épületek stb. állapotára mindenki köteles vigyázni, annak sérüléséről vagy ennek veszélyéről a vezetőket tájékoztatni kell!

 

  1. Gyepmesteri telep

 

  1. Az állatok befogása szállítása

 

A gyepmester a napi tevékenysége során az állatokat megfelelő kíméletességgel köteles befogni és szállítani! Nem okozhat felesleges fájdalmat és nem kelthet ellenérzést a polgárokban, akik látják a munkavégzés során! Állatot kizárólag az engedéllyel rendelkező gépkocsival, megfelelő méretű ketrecben, szállítóbokszban szállíthat. Az állat viselkedéséhez megfelelő, de a saját testi épségének megvédéséhez szükséges eszközöket köteles használni! Ezek póráz, befogó bot, nyugató paszta lehetnek. Az állatok sérülését el kell kerülni! Az esetleges sérülést a telepre visszaérkezve azonnal jelezni kell, azt a munkanaplóban dokumentálni szükséges és a a sérülés mértékétől függően el kell látni vagy az ellátásáról azonnal gondosodni kell!

 

  1. Az állatok nyilvántartása

 

A gazdától érkező állatokról lemondó nyilatkozatot kell kitölteni! Ezen szerepel a gazda adatai: név, cím és az állat chipszáma, oltásikönyv megléte, ennek sorszáma stb.

A nyilvántartás alapja a helyszínen manuálisan vezetett gyepmesteri munkanapló, az állatokról egyedileg kitöltött nyilvántartási lap és oltási könyv.

 

  1. Az állatok befogadása

 

Az alapítvány a rendelkezésére álló szabad hely függvényében minden állatot befogad. A befogadás elsősorban Vác és vonzáskörzetéből valamint a szerződött településekről történik.

A befogadott állatok a bekerülésük után 14 napot karanténban töltenek. Ez alatt az időszak alatt csak az eredeti tulajdonosnak adható ki, aki a jogviszonyát köteles igazolni.

 

  1. Az állatok tartása

 

A kutyák a telep területén megfelelően elkerített helyen ,elhelyezésük külön, számozott kennelben történik, a szabad mozgást számukra biztosítani kell!

Az érkező állatok beléptetési rendje: adatfelvétel, állatorvosi vizsgálat, féregtelenítés és parazita irtás. Betegen érkező állatok esetében a gyógyításuk kórházi elhelyezésben illetve a telepen történő kezelésük alatti időben elkülöntetten történik.

 

  1. Az állatok ellátásának és gondozásának folyamata

 

Orvosi vizsgálat és kezelés naponta történik

Euthanázia csak a gyógyíthatatlan betegségben,súlyos balesetet szenvedő állatok vagy potenciálisan veszélyes állatok esetében kerül alkamazásra.

Hatóság által megfigyelésre bekerült állatot elaltatni nem lehet, esetleges elhullását a hatóság felé azonnal jelezni kell!

Etetés, itatás módja: Felnőtt kutyáknál napi egyszeri etetés, száraztáppal illetve konzervvel. Kölyköknél és anyaállatoknál naponta többször életkoruknak megfelelően és elegendő mennyiségben száraztáp, konzerv és főtt étel.

Az állatok ellenőrzése a nap folyamán folyamatos, az állatgondozó a munkaideje jelentős részében felügyel az állatokra.

A tartási hely tisztítása naponta folyamatosan történik. Fertőtlenítés minden alkalommal, amikor új állat kerül egy kennelbe.

 

  1. Az állatok kiadása

 

Az állatot csak a karanténidő lejárta és a szükséges oltások beadása után, lehetőleg ivartalanítva adhatók ki.

A karantén területéről a hatósági állatorvos igazolásával a nyilvántartási lapon kerülhet ki az állat menhelyre vagy új tulajdonoshoz.

Új tulajdonos esetén a kiadáskor örökbefogadási szerződést kell kitöltetni. Ezt követően  chipregisztrációs lapon az új tulajdonos adatait rögzíteni és az ellátó állatorvosnak átadni mihamarabb regisztráció céljából. Az Alapítvány kijelenti, hogy az így kezelt személyes adatokat bizalmasan kezeli, azzal nem él vissza.

A kiadott állat az örökbefogadási szerződésnek megfelelően az új gazda tulajdonába kerül, azzal a megkötéssel, hogy hogy az alapítvány jpogosult a tartási körülményeket ellenőrizni, de az Alapítvány beleegyezése nélkül a tulajdonjoga nem ruházható át. Az állat állapotában beállt változásról az új tulajdonos  köteles tájékoztatni az Alapítványt, ideértve az esetleges elhullást is.

 

  1. Állati tetem gyűjtése és átrakása

 

  1. begyűjtés

 

A közterületeken keletkezett állati eredetű hulladékok begyűjtését bejelentés alapján a gyepmester 24 órán belül az engedéllyel rendelkező gépjárművel végzi. Az állati tetemeket védőkesztyűben fóliazsákba helyezve kell a gépjárművön csepegésmentesen elhelyezni. A tetem fellelési helyét fertőtlenítő anyaggal kell beszórni. A folyamatot dokumentáni kell a szállítás megkezdése előtt a megfelelő dokumentumok kitöltésével. (Ebben a tetem típusát, helyét, időpontot kell feljegyezni)

 

  1. Tárolás, nyilvántartás

 

A telepre érkezve a tetemeket és hulladékot tételesen mérlegelés után nyilvántartásba kell venni! Mérlegelés után a veszélyes hulladék jellel ellátott tárolóedényekben az elszállításáig a  hűtőkamrában kell tárolni! Minden beszálltás után ellenőrizni kell a gépjármű felületét és az esetlegesen keletkezett szennyeződéseket el kell távolítnai és a felületet fertőtleníteni kell! A hulladékok és tetemek kísérő dokumentációját és a mérlegjegyet a telepvezetőnek át kell adni! Ezek az adatok bekerülnek a gyepmesetri munkanaplóba és az állati tetemeket nyilvántartó füzetbe is.

 

  1. Az állati hulladék befogadása

 

A telepre szerződéssel rendelkező állattartók állati eredetű hulladékot hozhatnak be megsemmisítésre. A behozott hulladékot az átvevő és a leadó együttesen leméri és dokumentálja. A mérlegelés utáni adatok a fizetendő dj alapja. A beszállított veszélyes hulladék átváteléről a szükséges dokumentumokat ki kell törteni és a átadónak kiadni a megfelelő példányokat a hatósági előírások szerint.

 

  1. Elszállítás megsemmisítésre

 

Az állati eredetű hulladékok elszállítását az ATEV ZRT végzi szerződés alapján. A szolgáltatót a tárolókapacitás függvényében kell értesíteni. A rakodáskor a telep alkalmazottja segíti a gépkocsivezetőt és gondoskodik az adatok pontos feljegyzéséről. A szállítást igazoló okmányokat a telepvezető kitölti és a megfelelő példányokat átadja a szolgáltató képviselőjének. Ennek alapján érkezik a számla, amelyet az alapítbvány átutal.

 

  1. Takarítás, fertőtlenítés

 

A tárolóedényeket és a hútőkamrát kiszállítás után a telep alkalmazottja teljes körűen köteles kimosni és fertőtleníteni a megfelelő eszközök és szerek igénybevételével, gondoskodva a keletkezett szennyvíz összegyűjtésével és szennyvízgyűjtőbe kerülésével! A használt tisztítóeszközöket és az alkalmazott ruházatát a használat után megfelelően fertőtleníteni kell!

 

Munkarend és felelősségi körök

 

Minden dolgozó teljes anyagi felelősséggel tartozik a telep javaiért, beleértve az ott lévő állatokat. Mindenki az esetleges változásokról, problémákról, általa észlelt rendkívüli eseményekről köteles tájékoztatni a Kuratóriumot és azt a munkanaplóba bejegyezni!

 

A telepvezető a napi eseményekről naplót vezet, amelyet a Kuratórium rendszeresen ellenőriz.

Az állatgondozók végzik az állatok ellátását és a felmerülő apróbb karbantartási munkákat.

A gyepmester végzi a kóbor ebek és a közterületen keletkezett állati tetemek begyűjtését és szállítását. Egyszerre élő állatot és állati tetemet egy területen szállítani tilos! Ilyen esetben a gépjármű fülkéjében elhelyezett szállítódobozokban történik az élő állat szállítása, míg a tetem a rakterületen van elhelyezve.

A telepvezető fogadja az állati hulladék beszállítókat, az ATEV szállítót, végzi a teljes adminisztrációt. A telepvezető fogadja az elveszett állatát kereső vendéget és dokumentálja a gyepmesteri telepről kikerülő állatokat.

A telepvezető, a gyepmester és az állatgondozók a beérkezésükkor tájékozódnak a telep állapotáról, ellenőrzik az állatokat és a naplóban feljegyeznek minden eseményt. Nagyobb probléma esetén az Öneelenőrzési Folyamat alapján intézkedik.

Munaidő végén ellenőrzik az állatok biztonságos bezárását vlamint a munkanaplóba bevezetik a napi változásokat létszámban és egyebekben.

Az előírások be nem tartása vagy megszegése esetén a dolgozó szóbeli figyelmeztetést kap. Amennyiben újabb hasonló eset történik írásbeli figyelmeztetést kap. Az írásbeéi figyelmeztetést követő újabb szabályszegés azonnali elbocsátást eredményez.

2021. május 3.

                                        Sági Barbara                                              Jess Kinga

                                               elnök                                                        titkár